photo taken @ Budapest railway station
Ladislav Laykou Gallay

Výlet Zuberec - Smutné sedlo - Žiar a späť

Pridaný pred 5 rokmi | 23. August 2011 | Prečítaný 1092-krát | Komentáre 2

Tieto dni trávim na dovolenke na Oravev Zuberci. Včera v pondelok sme sa vybrali s maminou na taký menší výlet. Už deň predtým sme sa vybrali na Roháčsky vodopád a tento deň sme to chceli dotiahnúť ďalej.

Vstali sme teda pomerne skoro ráno a autobusom sme o 8:20 vyrazili na Zverovku. Peši sme zašli len ku Penziónu Šindľovec a tam sme pri závore narazili na takých dvoch milých chlapov. Kedysi po tejto ceste jazdili autobusi no už dlhší čas je cesta sprístupnená len pre turistov. Asfaltka vedie až na Tatliakovu chatu. Len tak mimochodom je tu červené značenie. Nie je však nutné, lebo na ceste sa nedá zablúdiť. Páni, ktorí tam boli, mali na starosti akési upratovanie a tak nás zviezli na korbe svojho upratovacieho auta až ku rozcestníku pod Roháčskym vodopádom. Ďalej sme pokračovali po ceste až Tatliakovej chate peši.

Odtiaľ pokračuje zelená turistická cesta ku Pod Roháčskymi plesami. Nemali sme jasný cieľ cesty. Chceli sme sa dostať na spomínané plesá, no v tom som navrhol trošku upraviť našu trasu. Z tohto miesta sme sa teda rozhodli zájsť na Roháčské plesá a potom sa vrátiť a ísť na Smutné sedlo. Na plesá je to taká pol hodinka po zelenej trase. Jemným stúpaním prejdeme okolo 4 veľkých vôd. Spravil som pár záberov a vrátili sme sa naspäť ku Pod Roháčskymi plesami.

Nasledoval riadny stupák po modrej turistickej ceste na Smutné sedlo. Cesta trvá hodinu a štvrť. Ďalej sme pokračovali modrou až ku Žiarskej chate. Bolo 16:20, keď sme tam došli, a dobrý spoj išiel 16:32 zo Žiarskej doliny. Bolo nemysliteľné aby sme to stihli. Tak sme sa najedli a pokúsili sme sa chytiť autobus zo Žiaru - otočka. Cestu z chaty až do doliny sme zvládli za hodinku, čo je o 30 minút menej, než stojí na turistickom značení. Očividne sme to aj tak nestíhali, no maminka bola šikovná a stopla jedno auta. Veľmi nám pomohli a odviezli nás až na zastávku. Tým sa naša cesta zďaleka nekončí.

Keďže bolo neskoro cez mobilný internet som našiel iba komplikovanú kombináciu spojov. Zo Žiaru sme cestovali do Liptovského Mikuláša. Mali sme prísť o šieste a 18:08 odchádzal vlak do Kraľovan. Tam sme prestúpili na osobákom do Podbielu. Prísť sme tam mali o 20:07 a 20:11 išiel autobus z Podbielu do Zuberca. Vlak meškal 7 minút. Zdalo sa, že sme to nestihli. Našťastie ani autobus nešiel načas a tak všetko dobre dopadlo. O pol deviatej sme už sedeli doma.

Tak výlet bol celkom pekný, aj keď túra bola dosť náročná. Najprv strmé stúpanie a potom klesanie. Musím však povedať, že som po ceste videl dvoch ľudí, ktorí túto túru robili aj z bicyklami. Normálne na ramene si niesli bicykle a išli až na Smutné sedlo. Takže asi to nie je až tak náročné, ako som si myslel. Počas cesty som natočil aj pár záberov. Keď sa vrátim do Bratislavy, nájdem si čas a postrihám pár záberov.

Avatar - Sticky
Sticky pred 1 rokom
This post has helped me think things thrguoh http://bymergu.com [url=http://ikmakwvae.com]ikmakwvae[/url] [link=http://qmyqawaxf.com]qmyqawaxf[/link]
Avatar - Bryson
Bryson pred 1 rokom
If inoaimftron were soccer, this would be a goooooal!

Zanechať komentár

Prezývka:
E-mail: (nebude zverejnený)
Upozorniť: (v prípade odpovede zaslať upozornenie na Váš e-mail)
Kontrolný kód
refresh
Check code picture
(opíšte znaky z obrázka)
Pre zobrazenie avatarov využívam službu gravatar.