photo taken @ Budapest railway station
Ladislav Laykou Gallay

Dovolenka v Grécku 2010 (2. časť)

Pridaný pred 7 rokmi | 15. Júl 2010 | Prečítaný 720-krát | Komentáre 3

Ako sa hovorí: neskoro, ale predsa. Tak aj ja píšem tento článok s menším omeškaním. V predošlej časti som písal o našej dovolenke v Grécku a spomínal som, že som tam bol na dvoch termínoch. Už ste čítali o tom, ako bolo v hoteli Blue Dream Palace. 1.7. sme sa presunuli do ďalšieho hotela Grand Beach, ktorý bol len pár metrov od mestečka Limenária. Len na zopakovanie nachádzame sa na ostrove Thassos. Momentálne už sedím doma. Prileteli sme v pondelok, 12.7. Tak idem vám teda porozprávať, čo sa za ten čas prihodilo.

Ako som spomínal, pricestovali sme taxíkom asi okolo obeda. V najväčšej horúčave sme sa presunuli a poobede sme si už opäť užívali more na novej pláži. Tento krát hotel nebol až taký luxusný. Oproti predošlému mál len 3 hviezdičky, čo je o hviezdičku menej. Ani klimatizácia nebola v cene a v prípade potreby si bolo možné priplatiť za kuchyňku. Vaňu vystriedal sprchový kút a čipovú kartu pre vstup do izby nahradil starý dobrý kľúč. Opäť sme zabezpečené raňanjky a večeru. Kontinantálne raňanjky neobsahovali tak bohatý výber jedál, avšak dalo sa najesť dosýta. Večera tiež nebola formou bufetových stolov. Dostali sme šalát ako predjedlo, potom sme si mohli vybrať z dvoch jedál ako hlavný chod a na záver sme dostali dezert. Za nápoje sme si museli priplatiť. Na recepcii sa nachádzal jeden počítač s internetom. Zadarmo si tam mohol sadnúť hocikto. Podľa slóv majiteľa tam bolo aj Wi-Fi. Podľa mojich zistení ani nie, keďže sa mi zdá, že bol Wi-Fi router trošku divne zapojení a celá tá myšlienka s ním sa nejako nepáčila.

Taký všedný dovolenkový deň vyzerá oveľa monotónnejšie ako doma. Vstával som okolo 8:00 aby som stihol raňajky, potom sa trebalo ísť natrieť opaľovacím krémom, následne ležať na pláži až do obeda. Potom sme išli na izbu a ja som sa zatial prešiel do mesta kúpiť niečo na obed. Nakoniec to skončilo tak, že som každý deň kupoval Gyros, čo je placka, do ktorej je zabalené meso, paradajka, hranolky, cibuľa a navchu kečup a horčica. Po obede sa išlo na pláž až do 18:00. To sme už išli na izbu a o hodinu a pol neskôr bola večera. Po večeri sme sa skoro vždy vybrali do mesta. Buď do Limenárie, alebo do mestečka Potos, ktoré je od hotela vzdialené 5km. Nášim dopravným prostriedkom bol taxík, ktorý pri danom počte osôb (tri) výjde najlacnejšie. Nehovoriac o tom, že autobusy už neskoro večer nejazdia. Prvé dni som bol ešte ochotný chodiť s rodinou po obchodíkoch. Po chvíli som si ale uvedomil, že mi to za tú bolesť v nohách nestojí. Netrvalo dlho a našiel som si v každom mestečku obľúbenú reštauráciu aj s Wi-Fi. Svoj notebook som okrem toho využíval aj na občasné sledovanie filmov. Tých som mal k dispozícii dosť. Bolo z čoho vyberať.

V nedeľu 11.7. okolo polnoci som sa prechádzal uličkami Potosu. Mamina zatiaľ trávila čas v zlatníctve. Ako som sa ešte raz išiel pozrieť ku barom pri pláži, zbadal som tam kopu ľudí. Na každom kroku rozbité sklo na zemi, zdevastované stoly reštarácii. Prvé čo mi napadlo bolo, že sa tu niekto musel pobiť. Potom som však uvidel auto, ktoré sa prednými svetlami túlilo k múru môjho "Wi-Fi baru" Tutti-Frutti. Čo som sa dozvedel bolo, že nejaký vozičkár sa tam chcel dostať. Ostatní ho odhovárali, že autom tade nemôže, ale on ich nepočúval. Pred autom ležali dve osoby. Obe mali zranené nohy. Neskôr som sa dopočul, že sa zranilo ešte ďalších 12 ľudí. "Našťastie" to boli miestny Gréci, takže dovolenka sa nikomu nepokazila. Situáciu po náraze som zachytil svojou kamerou do nasledujúceho videa.

V ten istý deň ale ráno okolo 10:00 som sa na miesto činu bol pozrieť ešte raz. Väčšina dôkazov bola zahladená. Spomienky na rušnú noc tvoril len obitý roh baru a pár polámaných stoličiek, ktoré boli odpratané nabok. To sa nám už blížil koniec pobytu. Ďalší deň sme leteli domov. Grécko sa s nami rozlúčilo menšou komplikáciou pri preprave autobusom. Zobral nás autobus, ktorý nemal. Patril k našej cestovke, ale všetko to malo byť trošku inak a kopa drobných detailov, ktoré je zbytočné vysvetlivať. Dôležité je, že sme sa šťastne vrátili. Túto dovolenku som si nesmierne užil kľudne by som zobral nejaký Last Minute ešte v auguste. A keď nie, tak See you next year, Greece!

Avatar - Marilee
Marilee pred 1 rokom
I want to send you an award for most helpful innertet writer. http://szbnhvxn.com [url=http://iiztlooe.com]iiztlooe[/url] [link=http://dqotydor.com]dqotydor[/link]
Avatar - Kamren
Kamren pred 1 rokom
Wow, this is in every <a href="http://woigyydg.com">repsect</a> what I needed to know.
Avatar - Christina
Christina pred 1 rokom
Why does this have to be the ONLY rebialle source? Oh well, gj!

Zanechať komentár

Prezývka:
E-mail: (nebude zverejnený)
Upozorniť: (v prípade odpovede zaslať upozornenie na Váš e-mail)
Kontrolný kód
refresh
Check code picture
(opíšte znaky z obrázka)
Pre zobrazenie avatarov využívam službu gravatar.